facebook


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
Koncert zespołu ARMI...
Ściągać czy nie ścią...
,,Będziesz moją pani...
Piractwo fonograficzne
Richard Wright (1943...
Muzyka
Zapraszam do posłuchania naszego utworu "Oddmenout". Utwór zaczyna się od ciszy, zatem proszę o cierpliwość.


Naucz się:
Jak stworzyć fenomen grozy w muzyce

Jak zdać każdy egzamin? Poznaj metody mistrzów

Jak poradzić sobie na egzaminie ze statystyki

Jak napisać merytorycznie dobrą, strukturalnie logiczną i edytorsko piękną pracę dyplomową i ją z sukcesem obronić

Jak nie powtarzać w kółko tych samych błędów w nauce języka angielskiego

W jaki sposób 1000 formuł konwersacyjnych pozwoli Ci opanować język angielski i sprawną komunikację

Angielskie przyimki (prepositions) na 1000 praktycznych przykładach, dzięki którym łatwiej je zapamiętasz

W końcu ktoś po ludzku i zrozumiale wytłumaczył, na czym polega mowa zależna (reported speech) w języku angielskim

Jak zacząć czytać szybciej i więcej, ale nie dłużej!



Baner reklamowy dodatki.odjechani.com.pl





Aktualnie online
Gości online: 9

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 20,154
Najnowszy użytkownik: pcptydit74
Ankieta
Czy chciałbyś aby w serwisie MUZOL powstało forum dyskusyjne?

Tak

Nie

Nie mam zdania

Kat akustycznie? Przyznam się, że do tego pomysłu podszedłem na początku z pewną ostrożnością. Przez ponad 20 lat muzycy przecierali metalowe szlaki na polskiej scenie rockowej. Jednak teraz przyszedł czas na coś zupełnie innego. Po uważnym przesłuchaniu płyty doszedłem do wniosku, że klasyczne kompozycje Kata nabrały całkiem nowego blasku.



Autorowi całego projektu – Piotrowi Luczykowi – udało się zebrać naprawdę świetnych muzyków. Szczególnie trudne zadanie miał przed sobą Maciek Lipina – musiał dokonać trudnej sztuki intepretacji tekstów Romana Kostrzewskiego. Poradził sobie znakomicie – najlepszym tego przykładem jest piękna wersja ''Delirium tremens.'' Maciek zaśpiewał w tym utworze w niezwykle emocjonalny i poruszający sposób. Generalnie wszystkie kompozycje na ''Acoustic'' zabrzmiały zupełnie inaczej niż pierwowzory. Wszystko to dzięki nowym aranżacjom i wykorzystaniu takiego instrumentarium jak fortepian, klawesyn, wiolonczela, instrumenty perkusyjne. Oczywiście najważniejszą i pierwszoplanową rolę odgrywają na płycie gitary akustyczne.

W wielu nagraniach obecne są również efekty naturalaistyczne (odgłosy palonego ogniska, burzy, bitewnego zgiełku, zamykanych dzwi, krzyki mew nad morzem, szelest strumienia, dźwięk pozytywki). Dodają one muzyce smaku i filmowego kolorytu. Bardzo podoba mi się wykonanie ''Dark hole – The habitat of gods'' ze świetnym operowaniem dynamiką, chóralnymi partiami wokalnymi oraz jazzującą, fortepianową codą. Porusza też ''Czas zemsty'' dzięki natchnionemu śpiewowi Maćka Lipiny i podniosłym deklamacjom tworzącym niesamowity klimat. Zwieńczeniem całości nagrania jest krótki, instrumentalny temat z rytmicznym klaskaniem, niczym na średniowiecznym zamku.

Ważną rolę pełni też klawesyn słyszalny w ''Głosie z ciemności'' i ''Łzie dla cieniów minionych'', z charakterystycznymi, perkusyjnymi akcentami. Z kolei balladowy ''Trzeba zasnąć'' oparty jest na nastrojowej grze fortepianu. Kompozycja szybko przechodzi w piękny, muzyczny temat w postaci ''Czy wygrałeś?'' Miłośnikom progresywnych dźwięków może się to skojarzyć z Porcupine Tree. Odgłosy kroków i padającego deszczu rozpoczynają refleksyjne ''I've been waiting'' z liryczną grą wiolonczeli.

Tak kończy się ta wyciszona i zaskakująca płyta. Czy taka akustyczna odsłona Kata spodoba się fanom? Trudno powiedzieć. Ja jednak uważam, że ''Acoustic ''8 filmów'' jest głęboko przemyślaną i wartościową płytą. Najlepiej posłuchać tej muzyki spokojnie w domowym zaciszu, aby poczuć zawarte w niej emocje.
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?