facebook


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
Koncert zespołu ARMI...
Ściągać czy nie ścią...
,,Będziesz moją pani...
Piractwo fonograficzne
Richard Wright (1943...
Muzyka
Zapraszam do posłuchania naszego utworu "Oddmenout". Utwór zaczyna się od ciszy, zatem proszę o cierpliwość.


Naucz się:
Jak stworzyć fenomen grozy w muzyce

Jak zdać każdy egzamin? Poznaj metody mistrzów

Jak poradzić sobie na egzaminie ze statystyki

Jak napisać merytorycznie dobrą, strukturalnie logiczną i edytorsko piękną pracę dyplomową i ją z sukcesem obronić

Jak nie powtarzać w kółko tych samych błędów w nauce języka angielskiego

W jaki sposób 1000 formuł konwersacyjnych pozwoli Ci opanować język angielski i sprawną komunikację

Angielskie przyimki (prepositions) na 1000 praktycznych przykładach, dzięki którym łatwiej je zapamiętasz

W końcu ktoś po ludzku i zrozumiale wytłumaczył, na czym polega mowa zależna (reported speech) w języku angielskim

Jak zacząć czytać szybciej i więcej, ale nie dłużej!



Baner reklamowy dodatki.odjechani.com.pl





Aktualnie online
Gości online: 1

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 20,154
Najnowszy użytkownik: pcptydit74
Ankieta
Czy chciałbyś aby w serwisie MUZOL powstało forum dyskusyjne?

Tak

Nie

Nie mam zdania

Na każdy album Armii zawsze czekałem z dużym zaciekawieniem i niecierpliwością. Tomasz Budzyński po raz kolejny zaskoczył fanów zespołu. Po pierwsze nagrał ‘’Toń’’ z zupełnie nowymi muzykami. Po drugie powrócił do takiej Armii jaką wszyscy lubimy i cenimy – ostrej, bezkompromisowej, wizjonerskiej. Nie znajdziemy tu, znanych z ‘’Freak’’, zakręconych jazzowych dźwięków. Jest za to sporo gitarowego czadu w stylu ‘’Triodante’ i ‘’Der Prozess.’’



Wystarczy posłuchać ‘’Cudu’’, z powtarzanymi jak mantra słowami: ‘’Idź i patrz!’’ Kolejny na płycie ‘’Urkoloseum’’ zapiera dech w piersiach patetyczną grą waltorni oraz zmasowanym atakiem gitarowych riffów. Zupełnie jak słynna ‘’ściana dźwięku’’, wynaleziona przez legendarnego Phila Spectora. W trakcie kompozycji natkniemy się również na wiele klawiszowych plam i dziwnych efektów dźwiękowych tworzących nastrój niepokoju i tajemniczości.

Punkową dynamikę i zadziorność ma ‘’Puste okno’’ oparte na kapitalnym gitarowym riffie. Zapada w pamięć, mocny w swej wymowie, tekst, będący polemiką z fałszywą filozofią odrzucenia wszelkich norm moralnych:

‘’Zło - wszystko wolno
Kradnij i zabijaj
Wszystko wolno
Kradnij i kłam
Wszystko wolno’’


Warto zwrócić uwagę, na wyłaniający się z ciszy, ‘’Taniec duchów’’ rozpoczynający się od introdukcji waltornii. Psychodeliczne eksperymenty w duchu wczesnego Pink Floyd są obecne w majestatycznym ‘’Ukamieniowanie.’’ W tym utworze muzycy Armii doskonale operują dramatycznym napięciem. Stylistycznie kompozycja ta nawiązuje do pamiętnej ‘’Legendy.’’ Podobnie jest w przypadku szybkiego i bezkompromisowego ‘’Toń’’, z tekstem nasyconym religijną symboliką. Na wyróżnienie zasługuje połamany rytmicznie, zbudowany na rwanych gitarowych riffach, ‘’Cudzy grzech.’’

Teksty Budzyńskiego nawiązują do tematyki religijnej i egzystencjalnej. Mają one bardzo mistyczny i obrazowy charakter – to coś na kształt malarskich, słownych impresji. Szczególne wrażenie zrobiła na mnie nasycona mistycyzmem kompozycja ‘’Tam gdzie kończy się kraj.’’ Szum wiatru, transowy dźwięk syntezatora, niepokojące szepty tworzą naprawdę odrealniony nastrój.

Nie waham się powiedzieć, że zespół nagrał jedną z swoich najlepszych płyt. Wyborne, gitarowe riffy, bezbłędna i napędzająca całość gra sekcji rytmicznej, pełne duchowej głębi teksty – cała istota Armii! Na pochwałę zasługuje też pełne mocy brzmienie (realizacją i masteringiem zajął się Marcin Bors). Podoba mi się również sama okładka płyty przedstawiająca coś na kształt rzeźby. Armia uderza ponownie w wielkim stylu.
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?