facebook


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
Koncert zespołu ARMI...
Ściągać czy nie ścią...
,,Będziesz moją pani...
Piractwo fonograficzne
Richard Wright (1943...
Muzyka
Zapraszam do posłuchania naszego utworu "Oddmenout". Utwór zaczyna się od ciszy, zatem proszę o cierpliwość.


Naucz się:
Jak stworzyć fenomen grozy w muzyce

Jak zdać każdy egzamin? Poznaj metody mistrzów

Jak poradzić sobie na egzaminie ze statystyki

Jak napisać merytorycznie dobrą, strukturalnie logiczną i edytorsko piękną pracę dyplomową i ją z sukcesem obronić

Jak nie powtarzać w kółko tych samych błędów w nauce języka angielskiego

W jaki sposób 1000 formuł konwersacyjnych pozwoli Ci opanować język angielski i sprawną komunikację

Angielskie przyimki (prepositions) na 1000 praktycznych przykładach, dzięki którym łatwiej je zapamiętasz

W końcu ktoś po ludzku i zrozumiale wytłumaczył, na czym polega mowa zależna (reported speech) w języku angielskim

Jak zacząć czytać szybciej i więcej, ale nie dłużej!



Baner reklamowy dodatki.odjechani.com.pl





Aktualnie online
Gości online: 2

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 20,154
Najnowszy użytkownik: pcptydit74
Ankieta
Czy chciałbyś aby w serwisie MUZOL powstało forum dyskusyjne?

Tak

Nie

Nie mam zdania

Festiwal Soundedit dołącza do obchodów 100-lecia Polskiej Awangardy. Pierwszy ogłaszany koncert przygotowuje duet Skalpel. Skalpel jest w dużym stopniu zespołem dekonstrukcyjnym. Czerpiąc z muzyki przeszłości destyluje składniki, które uważa za wartościowe, atrakcyjne. Na Soundedit wystąpi Michael Nyman - jeden z najbardziej innowacyjnych i cenionych kompozytorów brytyjskich. Karnety na Soundedit ’17 do marca dostępne w atrakcyjnej, promocyjnej cenie.

Ze wspomnianych „destylatów” polskiego jazzu powstały kompozycje, jakie można znaleźć na płytach: „Skalpel” i „Konfusion”. Podobną strategię członkowie Skalpela: Marcin Cichy i Igor Pudło stosowali też wobec muzyki poważnej. Na wyjątkowym koncercie, który odbędzie się w Klubie Wytwórnia 27 października 2017 r. w ramach festiwalu Soundedit zespół połączy fascynacje jazzowe z reinterpretacjami utworów polskiej awangardy muzycznej. Odbywający się po raz 9. Międzynarodowy Festiwal Producentów Muzycznych Soundedit od samego początku stara się, by prezentować autorskie projekty specjalne. Takim właśnie będzie koncert duetu Skalpel.

''Jeżeli chodzi o jazz to zwrócilibyśmy się w stronę jego awangardowego oblicza, czyli w kierunku free jazzu. Odwołać możemy się tu do: Tomasza Stańki, Zbigniewa Seiferta, Andrzeja Przybielskiego, czy Helmuta Nadolskiego. Również w historii awangardowej muzyki poważnej zwrócilibyśmy uwagę na 
inspiracje jazzowe. Przykłady takie jak kompozycje: „Actions” Pendereckiego w wykonaniu zespołu Dona Cherry, „Riff 62” Kilara, czy „Swinging Music” Kazimierza Serockiego. Ekstremalna improwizacja jazzowa ma wiele wspólnego z aleatoryzmem muzyki współczesnej'' – mówi Igor Pudło, muzyk Skalpela.


Skalpel jest zespołem elektronicznym, co więc naturalne szacunkiem darzy dokonania Studia 
Eksperymentalnego Polskiego Radia. Zatem forma koncertu, przez swój collage’owy charakter, bliska będzie muzyce konkretnej i eksperymentom niegdyś dokonywanym przez manipulacje taśmą magnetofonową, a obecnie możliwych w środowisku cyfrowym.

Twórcą Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia był Eugeniusz Rudnik. Zmarły w 2016 r. kompozytor i producent w 2012 r. podczas Festiwalu Soundedit otrzymał nagrodę „Człowieka ze Złotym Uchem” w uznaniu za „pionierskie osiągnięcia w produkcji muzycznej”. Muzycy Skalpela obiecują, że podczas swojego występu będą „edytować dźwięki, zgodnie z nazwą łódzkiego festiwalu”. W wizualizacjach odwołają się do polskiego konstruktywizmu i op-artu. Po inspiracje sięgną również do książki P. Rypsona „Nie gęsi. Polskie projektowanie graficzne 1919–1949”. Podczas koncertu wykonany zostanie również utwór „Sculpture", który znalazł miejsce w gronie prac prezentowanych w Polsce (Galeria Zachęta) i za granicą w ramach wystawy „Dzikie pola - historia awangardowego Wrocławia”.
Skalpel został wyróżniony w 2006 r. nagrodą „Paszport Polityki”.
Michael Nyman

Michael Nyman - Twórca muzyki filmowej (m.in. „Fortepian”), oper i koncertów orkiestrowych. Znany również jako pianista, dyrygent, lider zespołu, muzykolog, a także fotograf i filmowiec. Mimo, iż przez swoją skromność Michael Nyman nie pozwala nazywać się człowiekiem renesansu, jego niepohamowana kreatywność i wieloaspektowa sztuka uczyniły go jedną z najbardziej fascynujących i wpływowych ikon kultury naszych czasów.

Na obecnym etapie swej długiej i obfitej w sukcesy kariery Michael Nyman mógłby spokojnie spocząć na laurach. Jednak zamiast patrzeć wstecz na całe życie artystyczne, składające się z takich osiągnięć jak: wielokrotnie nagradzany soundtrack do filmu „Fortepian”, opera „Człowiek, który pomylił żonę z kapeluszem”, współpraca z wieloma sławami, m.in.: sir Harrisonem Birtwistle’em czy liderem grupy Blur i Gorillaz - Damonem Albarnem, Michael Nyman wciąż patrzy w przyszłość. Stara się przesuwać granice sztuki, jest energiczny i niczym obrazoburczy młodzieniec nie boi się nowych wyzwań.

W trakcie uroczystej gali, która odbędzie się dzień wcześniej w Klubie Wytwórnia – w sobotę 28 października - Nyman otrzyma nagrodę „Człowieka ze Złotym Uchem” w uznaniu za „szczególną wrażliwość muzyczną” oraz spotka się z festiwalową publicznością.

Festiwal Soundedit z dumą ogłasza również, że po ubiegłorocznym sukcesie instalacji Briana Eno „The Ship” również Michael Nyman zaprezentuje instalację multimedialną w Fabryce Sztuki (Łódź, ul. Tymienieckiego 3). Ekspozycja będzie dostępna od 29 października do 18 listopada. Michael Nyman Band wystąpi również 30 października w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach (NOSPR, plac W. Kilara 1). W 2010 r. odbyła się premiera filmu dokumentalnego „Michael Nyman Composer In Progress”. To intymna opowieść o życiu artysty-kompozytora, jak i najnowszej pracy filmowca i fotografa.

W tym samym roku Nyman kontynuował prace z pionierskimi dziełami radzieckiego reżysera Dzigi Wiertowa (pierwszy raz pracował nad nimi w 2002 r., kiedy to stworzył partyturę do filmu „Człowiek z kamerą filmową”). W styczniu 2010 r. powstały partytury do „Jedenastego” oraz „Szóstej części świata”. Wytwórnia MN Records wydała muzykę z obu partytur na jednej płycie CD – „Vertov Sounds”.

W październiku 2010 r. premierę miała staranna rekonstrukcja „klatka po klatce” filmu Wiertowa – „NYman z kamerą filmową”, w której Michael Nyman wykorzystał gromadzone przez dwie dekady materiały z własnego archiwum. Wszystko to było próbą stworzenia eksperymentalnego filmu dokumentalnego.

Brytyjczyk nigdy nie narzekał na nadmierną ilość wolnego czasu. Jego terminarz pęka w szwach od występów z zespołem Michael Nyman Band, a także szeregu unikatowych koncertów z przeróżnymi współpracownikami. Artysta po raz pierwszy wyraźnie odcisnął swoje piętno w muzycznym świecie w roku 1968, kiedy to wymyślił termin „minimalizm”. Już jako dwudziestokilkulatek zdobył zlecenie na napisanie libretto dla opery „Down By The Greenwood Side” Harrisona Birtwistle’a.

W 1976 r. Nyman założył własny zespół – Campiello Band (obecnie Michael Nyman Band). Przez ponad trzy dekady grupa była dla artysty laboratorium, w którym sprawdzał swoje muzyczne pomysły i kompozytorskie eksperymenty. Brytyjczyk przez ponad trzydzieści lat cieszy się również udaną karierą kompozytora muzyki filmowej. To właśnie z osiągnięć w tej dziedzinie jest najbardziej znany opinii publicznej, choć sam nie do końca jest z tego zadowolony.

Wiele prac Michaela Nymana zawiązanych jest z dziełami Petera Greenawaya, z którym współpracował przy jedenastu filmach (w tym do kilku krótkometrażowych) w latach 1976-1991. Były to m.in. takie klasyki jak: „Kontrakt rysownika”, czy „Kucharz, złodziej, jego żona i kochanek”. Artysta współpracował również z Neilem Jordanem („Koniec romansu”), Michaelem Winterbottomem („Wonderland”, „Tristram Shandy: Wielka ściema”, „The Trip”) oraz Andrew Niccolem („Gattaca – szok przyszłości”). Nie można oczywiście zapomnieć o jego wybitnej muzyce do filmu „Fortepian” Jane Campion z 1993 r. Ścieżka dźwiękowa do tego obrazu wydana na płycie CD sprzedała się w ponad trzech milionach egzemplarzy.

Michaela Nyman był także razem z Damonem Albarnem współautorem soundtracku do filmu „Drapieżcy” z 1999 r. W ostatnich latach muzyka kompozytora została wykorzystana w filmie dokumentalnym „Człowiek na linie”, który w 2009 r. zdobył Oscara oraz nagrodę BAFTA. W tym samym roku jego partytura do filmu „Wymazać Dawida” zdobyła nagrodę za „najlepszą oryginalną ścieżkę dźwiękową” podczas East End Film Festival w Londynie.

Kompozytor cieszy się świetną reputacją wśród krytyków. Zawdzięcza ją pracy dla szerokiej gamy zespołów, w tym dla chórów, orkiestr symfonicznych czy kwartetów smyczkowych. Jest autorem wielu znanych oper, m.in.: „Człowiek, który pomylił żonę z kapeluszem” (1986), „Facing Goya” (2000) czy chwalona przez krytyków „Mężczyzna i chłopiec: Dada” (2003). Michaela Nyman tworzył również muzykę baletową dla wielu najwybitniejszych choreografów na Świecie.

Michael Nyman wraz z 11 osobowym zespołem - Michael Nyman Band - wystąpi w Łodzi podczas 9. edycji Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit. Koncert odbędzie się w Filharmonii Łódzkiej w niedzielę 29 października o godz. 19:00. W programie znajdą się wszystkie najbardziej znane kompozycje artysty, w tym utwory skomponowane do filmów Greenawaya czy „Fortepianu”. Bilety w cenie: 199, 149 i 119 zł są dostępne wyłącznie na portalu
https://www.bilety24.pl/koncert/michael-nyman-band-soundedit-17-30804?id=152252

Począwszy od dziś, wyłącznie na portalu ticketpro.pl można nabyć karnety na Soundedit ’17 w cenie 80 zł. Karnet będzie obowiązywał na wszystkie wydarzenia, jakie odbędą się w ramach Festiwalu w Klubie Wytwórnia. Ilość karnetów w cenie promocyjnej jest ograniczona. Sprzedaż karnetów w cenie promocyjnej zostanie zakończona w dn. 31 marca lub po wyczerpaniu puli.

Hasło Soundedit ‘17 pozostaje bez zmian: „I Am The Sound”.
Tak będzie mógł powiedzieć o sobie każdy, kto zechce razem z nami w Łodzi w ostatni weekend października poznawać tajniki pracy producentów muzycznych, wysłuchać prelekcji, uczestniczyć w warsztatach i dyskusjach panelowych. Niebawem ogłosimy kolejne, zaskakujące punkty programu tegorocznej edycji Festiwalu, która odbędzie się w dniach 26-29 października 2017. I Am The Sound! – jestem brzmieniem. Jestem dźwiękiem. Jestem muzyką. Zapraszamy na Soundedit, zapraszamy do Łodzi.
http://www.ticketpro.pl/jnp/festiwale/904342-soundedit.html

https://www.facebook.com/Soundedit-Festival-116481665060512/?fref=ts
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?