facebook


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
Koncert zespołu ARMI...
Ściągać czy nie ścią...
,,Będziesz moją pani...
Piractwo fonograficzne
Richard Wright (1943...
Muzyka
Zapraszam do posłuchania naszego utworu "Oddmenout". Utwór zaczyna się od ciszy, zatem proszę o cierpliwość.


Naucz się:
Jak stworzyć fenomen grozy w muzyce

Jak zdać każdy egzamin? Poznaj metody mistrzów

Jak poradzić sobie na egzaminie ze statystyki

Jak napisać merytorycznie dobrą, strukturalnie logiczną i edytorsko piękną pracę dyplomową i ją z sukcesem obronić

Jak nie powtarzać w kółko tych samych błędów w nauce języka angielskiego

W jaki sposób 1000 formuł konwersacyjnych pozwoli Ci opanować język angielski i sprawną komunikację

Angielskie przyimki (prepositions) na 1000 praktycznych przykładach, dzięki którym łatwiej je zapamiętasz

W końcu ktoś po ludzku i zrozumiale wytłumaczył, na czym polega mowa zależna (reported speech) w języku angielskim

Jak zacząć czytać szybciej i więcej, ale nie dłużej!



Baner reklamowy dodatki.odjechani.com.pl





Aktualnie online
Gości online: 8

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 20,154
Najnowszy użytkownik: pcptydit74
Ankieta
Czy chciałbyś aby w serwisie MUZOL powstało forum dyskusyjne?

Tak

Nie

Nie mam zdania

Sam tytuł nowego wydawnictwa w pełni oddaje to, z czym będziemy mieli do czynienia. Na ‘’Dark orient’’ znajdziemy solidną dawkę mrocznych, orientalnych i hipnotycznych dźwięków. Krakowska formacja postanowiła oddać hołd muzyce Bliskiego Wschodu wykonywanej na tradycyjnych instrumentach takich jak: tar, setar,dura, santur, saz, darbuka, tombak i wiele innych. Oczywiście Saratan nie zapominają o swych metalowych korzeniach.

W niepokojącym ‘’al – Hamada al.- Hamra’’ możemy delektować się wielogłosowymi partiami gitar autorstwa Erica Rutana (znanego z Hate Eternal). Utwór znakomicie wprowadza nas w nastrój całej płyty.

Duże wrażenie zrobił na mnie majestatyczny ‘’Ederlezi’’, zbudowany na zapadającej w pamięć melodii prowadzonej wspólnie z emocjonalnym śpiewem Małgorzaty. Na pochwałę zasługują wspaniale zgrane harmonicznie partie wokalne. Do utworu został nakręcony teledysk z udziałem dwóch tancerek z grupy Samarkanda Tribal Bellydance.

Największą niespodzianką na epce jest osobliwa, bardzo etniczna interpretacja ‘’Wherever I may roam’’ Metalliki. Inna sprawa, że główny motyw w tej kompozycji zawsze kojarzył mi się z kulturą Bliskiego Wschodu. Ciekawym pomysłem jest podzielenie partii wokalnych między Małgorzatę i Jarosława. Trzeba posłuchać!

Nagranie tytułowe to rozbudowana i wielowątkowa etniczna suita. Saratan umieją budować muzyczne napięcie. Szczególnie podobają mi się wyraziste, gitarowo – perkusyjne akcenty. ‘’The snow of Hindu Kush’’ oraz ‘’Khan Tengr’’ są w całości zagrane na tradycyjnych, etnicznych instrumentach. Warto zwrócić uwagę na ‘’Khorasan’’, w którym Małgorzata śpiewa w wyjątkowo poruszający sposób. W tej muzyce słychać żal, smutek i coś na kształt tęsknoty. Nota bene, motywy orientalne nie są jedynie dodatkiem w twórczości Saratan. Są jej nieodłącznym elementem.

Na ‘’Dark Orient’’ trafiły także dwie wersje (arabska i perska) kompozycji ‘’The desert winds’’. W tej pierwszej usłyszymy głos Safa Heraghi z Tunezji, a w drugiej Charuk Revan z Iranu. Na koniec nowa interpretacja kompozycji ‘’Khan Tengri’’ (z gościnnym udziałem Merve Bicer z Turcji). Dzięki obecności tych wokalistek możemy usłyszeć (i poczuć) smak prawdziwego Orientu.

‘’Dark Orient’’ to bardzo ambitny i dojrzały album. Na pochwałę zasługuje przestrzenne brzmienie, co przy obecności tak wielu instrumentów jest sprawą kluczową. Kompozycje są świetnie wykonane i zaaranżowane z niemal orkiestralnym rozmachem. Dla mnie to jedna z najciekawszych płyt mijającego już roku.
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?