facebook


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
Koncert zespołu ARMI...
Ściągać czy nie ścią...
,,Będziesz moją pani...
Piractwo fonograficzne
Richard Wright (1943...
Muzyka
Zapraszam do posłuchania naszego utworu "Oddmenout". Utwór zaczyna się od ciszy, zatem proszę o cierpliwość.


Naucz się:
Jak stworzyć fenomen grozy w muzyce

Jak zdać każdy egzamin? Poznaj metody mistrzów

Jak poradzić sobie na egzaminie ze statystyki

Jak napisać merytorycznie dobrą, strukturalnie logiczną i edytorsko piękną pracę dyplomową i ją z sukcesem obronić

Jak nie powtarzać w kółko tych samych błędów w nauce języka angielskiego

W jaki sposób 1000 formuł konwersacyjnych pozwoli Ci opanować język angielski i sprawną komunikację

Angielskie przyimki (prepositions) na 1000 praktycznych przykładach, dzięki którym łatwiej je zapamiętasz

W końcu ktoś po ludzku i zrozumiale wytłumaczył, na czym polega mowa zależna (reported speech) w języku angielskim

Jak zacząć czytać szybciej i więcej, ale nie dłużej!



Baner reklamowy dodatki.odjechani.com.pl





Aktualnie online
Gości online: 3

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 20,154
Najnowszy użytkownik: pcptydit74
Ankieta
Czy chciałbyś aby w serwisie MUZOL powstało forum dyskusyjne?

Tak

Nie

Nie mam zdania

Kto by pomyślał, że to już ponad 25 lat działalności artystycznej Gutter Sirens. ‘’Phantom pains’’ to czwartą płytą w dyskografii zespołu. Nota bene, tym razem mamy do czynienia z albumem koncepcyjnym, będącym dźwiękowo – słowną opowieścią o życiu słynnego, barokowego malarza – Caravaggia. Bohater ten jest także punktem wyjścia do snucia refleksji na temat walki dobra ze złem.

‘’In foreign currents’’, to krótki, muzyczny prolog zbudowany na mrocznych dźwiękach instrumentów klawiszowych. Zaraz potem dynamiczny i chwytliwy ‘’Caravaggio (Prologue’’), który wprowadza w tematykę całej płyty. Zadziorny i mocny głos Domana znakomicie sprawdza się w roli ‘’narratora’’ historii o wybitnym artyście. Zwracają uwagę melodyjne refreny, który na długo pozostają w pamięci.
Dużą rolę w zespole odgrywają instrumenty klawiszowe, dzięki którym twórczość Gutter Sirens nabiera symfonicznego rozmachu. Wystarczy posłuchać mrocznego, pełnego zwrotów akcji ‘’In street’s embrace.’’

Mocnym punktem jest bogaty brzmieniowo ‘’Angel’s touch’’, z kapitalnymi, chóralnymi partiami wokalnymi w refrenach (z udziałem Justyny Maleńczuk). Barwa głosu Domana w tej kompozycji może się kojarzyć z Davidem Coverdalem. Słyszymy też modlitwę dziecka do tytułowego Anioła Stróża. Majstersztyk.

Ciepłe dźwięki fletu oraz instrumentów klawiszowych dominują w balladzie ‘’Fourth chamber’’. To uczta dla fanów rocka progresywnego. W tekście jest mowa o wędrówce duszy naszego bohatera po różnych zaświatach – niczym w ‘’Boskiej Komedii’’ Dantego.

Rockowa motoryka powraca w przebojowym ‘’Tunnel of mercy’’. Caravaggio powraca do świata żywych. To utwór – wizytówka całej płyty, do którego został nakręcony teledysk. Świetnie słucha się majestatycznego ‘’Pictures.’’ Doman śpiewa tutaj w bardzo ekspresyjny i drapieżny sposób. Bohater prowadzi zaciętą walkę z szatanem.

W ‘’Seated’’ diabeł przybiera postać anastezjologa, który znieczula Caravaggia na wszechobecne zło. Ten utwór też ma duże szanse na stanie się metalowym przebojem. Warto posłuchać!
‘’Phantom pains’’ to najostrzejsza kompozycja na płycie. Na pochwałę zasługuje zróżnicowanie partii wokalnych - od spokojnego śpiewu aż po demoniczne krzyki. Wszystko to portretuje walkę dobra ze złem o duszę bohatera.

Chwilę wytchnienia przynosi przesycona liryzmem i melancholią pieśń ‘’Christmas snowflakes’’(ponownie z gościnnym udziałem Justyny Maleńczuk). Kto by pomyślał, że po mrocznych przygodach znanych z poprzednich utworów przyjdzie czas na taki świąteczny nastrój?
Wiele magii ma w sobie metalowa mini suita ‘’Reality’’, ze zwiewną, pełną lekkości grą fortepianu. Balladowe momenty przeplatają się z ciężką, metalową stylistyką. W tekście są zawarte refleksje na temat niesprawiedliwości w świecie.

Na koniec mroczny metalowy ‘’zabójca’’ w postaci ‘’First of the last (Epilogue).’’ Rwane riffy gitar i napędzająca całość gra sekcji rytmicznej przywodzą mi na myśl Dream Theater. Do tego potężna ‘’dźwiękowa ściana klawiszy.’’ W tej kompozycji pojawia się aż dwóch muzycznych gości – Justyna oraz Andrzej Maleńczuk, który gra wyśmienite gitarowe solówki.

‘’Phantom pains’’ to ambitny album zarówno pod względem tekstowym jak i muzycznym. Grupa świetnie łączy klasyczny metal z progresywnym, orkiestralnym rozmachem. Dodatkowym atutem jest potężne, pełne dynamiki brzmienie. Warto posłuchać!
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?