facebook


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
Koncert zespołu ARMI...
Ściągać czy nie ścią...
,,Będziesz moją pani...
Piractwo fonograficzne
Richard Wright (1943...
Muzyka
Zapraszam do posłuchania naszego utworu "Oddmenout". Utwór zaczyna się od ciszy, zatem proszę o cierpliwość.


Naucz się:
Jak stworzyć fenomen grozy w muzyce

Jak zdać każdy egzamin? Poznaj metody mistrzów

Jak poradzić sobie na egzaminie ze statystyki

Jak napisać merytorycznie dobrą, strukturalnie logiczną i edytorsko piękną pracę dyplomową i ją z sukcesem obronić

Jak nie powtarzać w kółko tych samych błędów w nauce języka angielskiego

W jaki sposób 1000 formuł konwersacyjnych pozwoli Ci opanować język angielski i sprawną komunikację

Angielskie przyimki (prepositions) na 1000 praktycznych przykładach, dzięki którym łatwiej je zapamiętasz

W końcu ktoś po ludzku i zrozumiale wytłumaczył, na czym polega mowa zależna (reported speech) w języku angielskim

Jak zacząć czytać szybciej i więcej, ale nie dłużej!



Baner reklamowy dodatki.odjechani.com.pl





Aktualnie online
Gości online: 9

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 20,154
Najnowszy użytkownik: pcptydit74
Ankieta
Czy chciałbyś aby w serwisie MUZOL powstało forum dyskusyjne?

Tak

Nie

Nie mam zdania

Organizatorzy Festiwalu Soundedit od czterech już lat wspierają razem z Radiem Łódź nowe, rokujące projekty muzyczne. Stacja i Festiwal również w tym roku organizują serię mini koncertów w ramach cyklu Soundedit Spotlight. Artyści mają okazję wystąpić w doskonałym brzmieniowo Debich Studio w Radiu Łódź. W roku bieżącym koncerty odbędą się 16, 17 i 18 października. Wszystkie występy będą transmitowane na antenie stacji oraz online.

Koncerty z cyklu Soundedit Spotlight odbędą się w Radiu Łódź (ul. Narutowicza 130). Rozpoczną się o godz. 19:00 i potrwają do godz. 21:00, a pierwszego dnia do 22:00. Występy – łącznie siedem – będą w całości transmitowane na antenie stacji oraz online.

Radio Łódź oraz Festiwal Soundedit zapraszają do uczestnictwa w wydarzeniu. Wejściówki będą rozdawane podczas codziennych programów stacji. Można również napisać na adres spotlight@radiolodz.pl, by zgłosić swój udział w koncertach.

Radiosłuchacze, jak co roku, mogą głosować na ulubionych artystów. Wykonawca, który zwycięży otrzyma nagrodę „Spotlight”. Zostanie ona wręczona podczas Gali Festiwalu Soundedit 24 października w Klubie Wytwórnia. Platforma do głosowania ruszy niebawem na stronie https://www.radiolodz.pl/.

Tegoroczny skład Soundedit Spotlight to przede wszystkim duża różnorodność stylistyczna:

16 października – Pelvis, Swiernalis, Bluszcz

Pelvis – po trzech latach przerwy Pelvis powraca z nowym singlem „Nawigacja”. Materiał ten prezentuje świeże na krajowym rynku muzycznym brzmienie. Tym razem całość zaśpiewana jest w języku polskim. Oldschoolowe gitary, spora dawka elektroniki plus niski hipnotyzujący wokal przywodzi na myśl zespoły takie jak: Arctic Monkeys, Gorillaz czy Metronomy.

Swiernalis – to muzyczny samouk z Suwałk. Jest zarówno świetnym tekściarzem, całkiem dobrym multiinstrumentalistą, jak i nieprzeciętnym wokalistą. Urzeka na scenie abstrakcyjnym poczuciem humoru i dużą dozą autoironii. Pisze o wszystkim, choć o niczym tak pięknie i nieoczywiście, jak o miłości, jej upadku i próbie ratowania po każdej burzy i tornadzie. Woli noc od dnia i dlatego też w jego utworach można dostrzec mrok i pazur, a także zafascynowanie pulsującą elektroniką, godną smutnego disco. Na albumie „Psychiczny fitness” zaskoczył odejściem od melancholii w stronę niespokojnej elektroniki. Styl artysty wciąż ewoluuje.

Bluszcz – wrocławski duet elektroniczno-gitarowy powstały w 2016 r. z inicjatywy dwóch braci Jarka i Romka Zagrodnych. Zespół porusza się w klimatach muzyki gitarowo-elektronicznej, czerpiąc z brzmień starej polskiej fali syntezatorowej lat 80. z wyraźnymi wpływami post-punku. Zespół zadebiutował albumem „Junior”. Płyta została zarejestrowana w całości w domu. Swój pierwszy koncert Bluszcz zagrał na OFF Festival w Katowicach. W kwietniu 2019 r. zespół wydał drugi album długogrający zatytułowany „W Naszych Domach” tym razem w całości nagrany w języku polskim, a w 2020 r. zespół wydał nowy krążek – „Kresz”.

17 października – Heima, Izzy & The Black Trees

Heima – łódzki zespół, który tak się przedstawia: „słuchając nas poczujesz się jak w fotelu. W końcu Heima oznacza „w domu”. Otoczą cię przestrzenne dźwięki gitary oraz mruczący bas. Pulsu nada świetnie osadzony rytm perkusji. Wszystko to okryte będzie lekkim wokalem i kojącymi odgłosami trąbki. W lipcu 2019 r. miał premierę nasz debiutancki singiel pod tytułem „Milion Głupich Min” nagrany i wyprodukowany w Hasselhoff Studio przez Pawła Cieślaka. Mamy za sobą koncerty w wielu miastach oraz występy między innymi na FAMA Festiwal, Songwriter Łódź Festival. Zagraliśmy też koncerty w Gruzji.”

Izzy and the Black Trees – czyli połączenie zadziornej americany, brudnych punkowych gitar i charyzmatycznego głosu wokalistki. Żywioł na scenie, spokój i cytrynówka w garderobie. W brzmieniu zespołu zauważalna jest surowa energia, która przywołuje skojarzenia z: Yeah Yeah Yeahs, Pixies, Patti Smith Band lub Savages. W 2018 r. wydali swoją debiutancką EP-kę, gdzie gitarowe riffy spotykają się z nieco spokojniejszą, balladową odsłoną zespołu. Założycielka zespołu, Iza „Izzy” Rekowska spędziła parę lat w Londynie, gdzie grając po pubach testowała swoje songwriterskie pomysły. Po powrocie do Polski założyła folk-tronikowy projekt Miss Is Sleepy ale to dopiero jako Izzy and the Black Trees znalazła swoje miejsce na ziemi.

18 października – Król Słońce, Maximum Gulliwer

Król Słońce – czyli duet, który powstał po to, żeby nagrywać piosenki do nieistniejących filmów erotycznych i wyścigów samochodowych. Grupa założona przez Aleksandra Matuszewskiego i Eryka Sarniaka istnieje dopiero pół roku, ale szybko zdążyła zrobić spore zamieszanie. Ich muzyka łącząca nowoczesną elektronikę, melancholię lat 80. i psychodelię znajduje się gdzieś pomiędzy alternatywą, popem a Kosmosem. Król Słońce, działając całkowicie niezależnie, wydał własnym sumptem cztery single z wideoklipami własnej produkcji. W ciągu kilku miesięcy utwory znalazły się na playlistach pięciu stacji radiowych i na antenach kilkunastu kolejnych. Singiel „Maj” zdobył ponad 80 tys. odtworzeń na Spotify.

Maximum Gulliver – zespół rozpoczął swoją działalność w 1993 r. Pierwszy okres aktywności przypadał na wczesne lata 90. W składzie z: Maciejem Cieślakiem, Jackiem Lachowiczem, Pawłem Samotyjem, Waldemarem Wielczykiem oraz Zbigniewem Wiszniewskim zespół zagrał szereg koncertów. W 2016 r. do Zbigniewa Wiszniewskiego dołączył Arkadiusz Kowalczyk oraz Wojciech Michałowski. Zarejestrowana została sesja w studiu Sound 8 Michała Miegonia. W latach 2018-2020 Zbigniew Wiszniewski i Maciej Gwóźdź, przy wsparciu Macieja Cieślaka, nagrali utwory na LP „Mental Karaoke”. Ta płyta to retrospektywna podróż, stanowiąca podsumowanie przygód muzycznotekstowych zespołu z ostatnich kilku lat. Zespół prowadzi w nich szeroko zakrojone prace w obszarze mental rocka. Wychodząc z przekraczającej figury lirycznej eksploruje w swoich utworach zarówno mental słuchaczy jak i swój własny, w celu wydobycia nieznanych, bo nieodkrytych jeszcze, pokładów mentalnego urobku.

I Am The Sound! – jestem brzmieniem. Jestem dźwiękiem. Jestem muzyką. Zapraszamy na 12. edycję Soundedit, zapraszamy do Łodzi!

https://soundedit.pl/

https://www.facebook.com/SoundeditFestival
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?