facebook


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
Koncert zespołu ARMI...
Ściągać czy nie ścią...
,,Będziesz moją pani...
Piractwo fonograficzne
Richard Wright (1943...
Muzyka
Zapraszam do posłuchania naszego utworu "Oddmenout". Utwór zaczyna się od ciszy, zatem proszę o cierpliwość.


Naucz się:
Jak stworzyć fenomen grozy w muzyce

Jak zdać każdy egzamin? Poznaj metody mistrzów

Jak poradzić sobie na egzaminie ze statystyki

Jak napisać merytorycznie dobrą, strukturalnie logiczną i edytorsko piękną pracę dyplomową i ją z sukcesem obronić

Jak nie powtarzać w kółko tych samych błędów w nauce języka angielskiego

W jaki sposób 1000 formuł konwersacyjnych pozwoli Ci opanować język angielski i sprawną komunikację

Angielskie przyimki (prepositions) na 1000 praktycznych przykładach, dzięki którym łatwiej je zapamiętasz

W końcu ktoś po ludzku i zrozumiale wytłumaczył, na czym polega mowa zależna (reported speech) w języku angielskim

Jak zacząć czytać szybciej i więcej, ale nie dłużej!



Baner reklamowy dodatki.odjechani.com.pl





Aktualnie online
Gości online: 11

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 20,154
Najnowszy użytkownik: pcptydit74
Ankieta
Czy chciałbyś aby w serwisie MUZOL powstało forum dyskusyjne?

Tak

Nie

Nie mam zdania

Uroczystą galą w Kinie Wytwórnia w Łodzi zakończyła się 4. edycja festiwalu polskich wideoklipów – PL Music Video Awards. Nagrody w 9 kategoriach oraz Grand Prix festiwalu przyznało Jury, w skład którego weszli czołowi twórcy/czynie wideoklipów: Piotr Onopa, Marta Brodacka, Patrycja Piróg, Karol Brzeziński i Marek Skrzecz. Grand Prix festiwalu oraz tytuł najlepszego klipu w kategorii Alternatywa zdobył teledysk w reżyserii Zuzanny Plisz – „Zdechłam” (Kuba Kawalec feat. Ana Andrzejewska). W imieniu nieobecnej reżyserski statuetkę odebrała odtwórczyni głównej roli w klipie Natalia Lange.

Marek Skrzecz, ubiegłoroczny zdobywca Grand Prix, przytoczył następujące uzasadnienie wyboru zwycięskiego klipu: „Na początku chciałbym powiedzieć że nagroda za ten klip jest dowodem wielkiej i ważnej zmiany, która dokonała się na polskim rynku teledysków. Twórcy teledysków coraz częściej sięgają po pomysły osadzone w rzeczywistości, która nas otacza, a przede wszystkim czerpią inspiracje z polskiej prowincji, która jest bardzo ważną częścią naszej kultury.”

Ten sam klip równocześnie zdobył nagrodę w kategorii Alternatywa.
Uzasadnienie Jury: Za bezkompromisowe podejście do historii i sposobu realizacji. Za umiejętne użycie stylistyki kina gatunkowego w artystycznym przedsięwzięciu.
Za historię, która porusza, przeraża i trzyma w napięciu do końca.

Zwyciężczyni poza statuetką otrzymała również od firmy ATM System voucher na 10.000 zł na usługi wynajmu sprzętu filmowego do wykorzystania w następnym projekcie.

Ważny Przekaz
Reż. Grajper „Barbarka” – Maria Peszek ft. Oskar 83.
Poza statuetką twórca klipu otrzymał również voucher na 5000 zł na usługi wynajmu sprzętu oświetleniowego od firmy Heliograf.
Uzasadnienie: Za odważne i bezkompromisowe podjęcie ukrywania tematu pedofilii w kościele. Za ukazanie go w sposób nieschematyczny i poruszającą formę teledysku. Za pierwszą udaną próbę zmierzenia się z tym tematem bez dosłowności.

Debiut Reżyserski
Reż. Bartosz Fic, Karaś/Rogucki – „Jutro Spróbujemy Jeszcze Raz”.
Dodatkowo reżyser otrzymał nagrodę i wsparcie produkcyjne w kwocie do 5000 zł od firmy Film Produkcja.
Uzasadnienie: Za zaskakujący pomysł i świadomy debiut na tle reżyserii i ciekawie opowiedzianą historię. Za mistrzowski suspens.

Dance/Electronic
Reż. Marcin Kluczykowski, Krzysztof Zalewski „Zabawa” Catz 'n Dogz Remix
Uzasadnienie: Za makabryczny obraz oraz inteligentne poczucie humoru. Za mistrzowską choreografię klapka, opowiedzianą oszczędnymi środkami tajemnicę do końca.

Hip-Hop
Reż. Andiamo, PRO8L3M feat. Brodka „ŻAR”
Uzasadnienie: Świadome przełamanie stereotypu hip-hopowego teledysku dzisiejszych czasów. Za dokumentalną wrażliwość w dostrzeganiu życia codziennego.

Pop
Reż. Daniel Jaroszek, Daria Zawiałow – „Kaonashi”
Uzasadnienie: To co poruszyło nas w tym klipie najbardziej, to odwaga w ukazaniu trudnej i nieoczywistej historii w nieskazitelnym i wyidealizowanym świecie muzyki pop. Ten obraz to coś zupełnie innego niż widzieliśmy do tej pory.

Extra
Reż. Mateusz Znaniecki, Igor Herbut, MIUOSH x ZESPÓŁ ŚLĄSK – „Mantra”
Uzasadnienie: Za całokształt: piękne zdjęcia, dobrze dobraną obsadę, czujną reżyserię, autentyczne kostiumy i scenografię. A w szczególności za opowiedzenie prostej, lecz niebanalnej historii w poruszający sposób.

Mv Export
Reż. Ksawery Kirklewski, Max Cooper – „Hanging D”
Uzasadnienie: Przyznając tę nagrodę byliśmy w kropce. Za wizualny eksperyment… bo lepsza jest kropka niż wielokropek.

Rock i ostre brzmienie
Reż. Wojtek Skrzypczyński, Michał Sierakowski, BARANOVSKI – „Nie mamy nic”
Uzasadnienie: Za łagodne podejście do rocka. Za wzbudzenie nostalgii i przeniesienie do beztroskich lat dzieciństwa oraz za buraczki z ziemniaczkami.

Poza galą wręczenia nagród w ramach festiwalu odbywały się warsztaty, spotkania i projekcje: warsztaty operatorskie, scenariuszowe, postprodukcyjne, panel dyskusyjny dotyczący warunków pracy na planie filmowym, sesja Q&A na temat aspektów prawnych tworzenia wideoklipów.
Festiwal organizuje Fundacja Inicjatyw Kulturalnych Plaster. Jego realizację wsparły Łódzkie Centrum Wydarzeń i ZAIKS.

Zapraszamy do obserwowania festiwalu w mediach społecznościowych:

https://www.facebook.com/plmusicvideoawards

https://www.instagram.com/plmusicvideoawards/
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?