facebook


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
Koncert zespołu ARMI...
Ściągać czy nie ścią...
,,Będziesz moją pani...
Piractwo fonograficzne
Richard Wright (1943...
Muzyka
Zapraszam do posłuchania naszego utworu "Oddmenout". Utwór zaczyna się od ciszy, zatem proszę o cierpliwość.


Naucz się:
Jak stworzyć fenomen grozy w muzyce

Jak zdać każdy egzamin? Poznaj metody mistrzów

Jak poradzić sobie na egzaminie ze statystyki

Jak napisać merytorycznie dobrą, strukturalnie logiczną i edytorsko piękną pracę dyplomową i ją z sukcesem obronić

Jak nie powtarzać w kółko tych samych błędów w nauce języka angielskiego

W jaki sposób 1000 formuł konwersacyjnych pozwoli Ci opanować język angielski i sprawną komunikację

Angielskie przyimki (prepositions) na 1000 praktycznych przykładach, dzięki którym łatwiej je zapamiętasz

W końcu ktoś po ludzku i zrozumiale wytłumaczył, na czym polega mowa zależna (reported speech) w języku angielskim

Jak zacząć czytać szybciej i więcej, ale nie dłużej!



Baner reklamowy dodatki.odjechani.com.pl





Aktualnie online
Gości online: 3

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 20,154
Najnowszy użytkownik: pcptydit74
Ankieta
Czy chciałbyś aby w serwisie MUZOL powstało forum dyskusyjne?

Tak

Nie

Nie mam zdania

Początków Angels’ Rebellion należy szukać w 2019 roku. Zespół został założony wówczas przez wokalistkę Paolę Dark (Paulinę Jeziorską) oraz gitarzystę Tomasza ‘’Grimonda’’ Rzońcę. Ideą było stworzenie formacji z wykorzystaniem nietypowych dla heavy metalu instrumentów – wiolonczeli oraz violi da gamba. Efektem jest debiutancki album ‘’Awakening.’’

Zanim zacząłem słuchać płyty to pomyślałem, że to będzie coś na kształt słynnej Apocalyptiki. Okazało się jednak inaczej – Angels’ Rebellion w oryginalny sposób łączą tradycyjną muzykę klasyczną z metalem. Materiał ma wyraźny podział na część ‘’klasyczną’’ (dziesięć małych form instrumentalnych) i metalową (także dziesięć kompozycji). Teksty mówią o kondycji współczesnego człowieka wobec wielu zagrożeń, o zwątpieniu w Boga, trudnych relacjach.

Bardzo podoba mi się wokalny duet Paoli i śpiewająco – growlującego Romana Matechę. Oba głosy świetnie się uzupełniają i pomysłowo ze sobą dialogują. Słychać to choćby w potężnym ‘’No grace for the liar.’’ Elektryczna wiolonczela i viola da gamba nadają muzyce nie tylko klasycznego charakteru, ale też muzycznego smaku.

Wszystkie kompozycje mają jednakowo dobry poziom. Moi faworyci? Nagranie tytułowe – patetyczne, wręcz marszowe, z kapitalnym śpiewem Paoli podpartym growlami Romana. ‘’I don’t care’’ w którym aż miło posłuchać gitarowych solówek. Sunący niczym czołg, drapieżny ‘’Go to hell’’, w którym Paola po raz kolejny potwierdza swą klasę jako wokalistka.

Warto także zwrócić uwagę na przejmującą i po prostu piękną balladę ‘’It’s gone’’ opowiadającą o trudnej relacji międzyludzkiej. Bardziej drapieżne brzmienia znajdziemy w: ‘’Bloodlust’’ (kapitalny, thrash metalowy motyw), kipiącym energią ‘’Avengers’’, mrocznym ‘’Mind control’’ i zamykającym album, apokaliptycznym ‘’The final war.’’

Cześć klasyczną stanowią krótkie formy kameralne, które wprowadzają nas w nastrój ‘’regularnych’’ utworów. Mi szczególnie spodobało się ‘’Allegretto in modo antico’’ na gitarę klasyczną solo.

Płyty słucha się wyśmienicie. Muzycy potwierdzają swój kunszt warsztatowy i kompozytorski – utwory są przemyślane i dopracowane w każdym szczególe. Wiolonczela i viola da gamba są tak samo ważnymi instrumentami, które swym brzmieniem przypominają gitary elektryczne. Z wielką niecierpliwością czekam na koncerty i na kolejny album studyjny.
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?